Elektromos autó kereső - EVadatbázis.hu

Böngéssz Magyarország legnagyobb elektromos autó adatbázisában! Részletes adatok, valós hatótávok, árak és összehasonlítási lehetőségek egy helyen.

Ezek a legolcsóbb használt elektromos autók 2025-ben 

Mire jó egy olcsó elektromos autó? 

A szerényebb árcédulával rendelkező személyautók vitathatatlan előnye általában a kedvező fenntartás. Mivel a legtöbbször nem prémiummárkákról beszélünk, általában egy olcsó jármű kisebb összegből szervizelhető és kevesebb meghibásodásra hajlamos, mivel nem tartalmaz annyi érzékeny elektromos alkatrészt. Persze a luxus általában távol áll ezektől a modellektől, illetve a biztonság is csak a kötelező minimumot hozza, ám rövid távú közlekedésre, zsúfolt környezetben 1-2 személy folyamatos szállítására nincs jobb céleszköz ezeknél. 

Már az elektromos autó sem drága dolog 

Ahogy múlik az idő, úgy válnak egyre öregebbé, nagyobb futásteljesítményűvé a villanyautók is, ezzel együtt pedig egyre olcsóbbá. Jelenleg ott tart a használtautó piac, hogy már kétmillió forint körül lehet kapni környezet- és pénztárcabarát elektromos négykerekűt. Na persze senki ne gondoljon Tesla Model Y-ra, de még a Renault Zoe jobb kiadásai sem ebbe a ligába tartoznak, ám egy kis odafigyeléssel ki lehet fogni jól működő, kurrens vételt a piacon. De vizsgáljuk is meg, melyik az a top 3 elektromos autó, amiből a legtöbb található az ország legnépszerűbb használt gépjármű-kereső felületén. A Smart Fortwo és a Fiat 500e azért nem kerültek a listára, mert nincs belőlük elég darab (illetve mindkettő csak háromajtós, ráadásul előbbi pusztán kétszemélyes, ettől még akár megfontolandók is lehetnek, ha nincs igény 3-4 fő folyamatos szállítására vagy nagyobb holmik elhelyezésére). 

 Peugeot iOn, Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-zero 

A legnépszerűbb használt elektromos kisautó rögtön háromféle márkanév alatt megtalálható volt. Gyártásának kezdete egészen 2009-re vezethető vissza, és bár relatíve magas ára mellett nem túl jó minőségérzete és szűkös helykínálata miatt nem lett sikermodell, azért csak a japán variánsból több mint 32 ezer darab készült és egészen 2020-ig lehetett kapni újként. 

Az akkor még egészen nagynak mondható, 16 kWh-s lítiumion akkumulátora mai villanyautós berkekben már megmosolyogtatóan kevés, pláne, ha figyelembe vesszük, hogy bár nem használhatatlanul, de valamennyit degradálódott a telepek kapacitása. Így az akkor ígért 105 kilométeres WLTP-hatótáv mára inkább 70-80 kilométeres cirkálást jelent, ám négyszemélyes mivoltából fakadóan ideális gyerekhordozó, rövid munkábajárós vagy bevásálóautó lehet.

A luxusról le kell mondanunk, gyakorlatilag a klíma a központizás és az elektromos ablakok számítanak extrának benne. 1x16A-es (3,7 kW-os) fedélzeti töltője nem fogja nagyon megizzasztani a villanyórát, míg kb négy és fél órás töltésideje sem az a kibírhatatlanul hosszú etap, persze ha sietnénk valahová, ne ezzel tegyük, ugyanis a trió első szériájának nem volt villámtöltési opciója, míg a későbbi modellek is a mára már kihalófélben levő CHAdeMO DC technológiát használják (ráadásul ezek nem a kétmilliós ársávba esnek). Ára 1,4 millió forinttól indul, de 1,8 millió forint körül lehet már nagyobb választékot találni. 

 Nissan Leaf 

Az egyik legnépszerűbb villanyautó, amely ráadásul első elektromosként 2011-ben elnyerte az Év Autója díjat is szintén egy japán fejlesztés. A 2010-ben piacra került első generáció egy kívül-belül Volkswagen Golf méretű járművet takar, és egyáltalán nem szerénykedett az extrákkal – már ha nem az alapfelszereltségű Acenta szintet választotta az első tulajdonos. 

Egészen 2017-ig gyártották, és míg eleinte 24 kWh-s akkuval volt csak elérhető, később, a technológia fejlődésével bejött a 30 kWh-s akkupakk is a képbe, amivel lényegében negyedével nagyobb hatótávot lehetett elérni: a kisebb telep 150-160 kilométerre elegendő áramot tudott magába szívni, a nagyobb pedig akár 200 kilométer feletti hatótávot is tudott – igaz, főként az akkutemperálás hiánya miatt relatíve gyorsan degradálódtak a telepek azoknál a Leaf tulajdonosoknál, akik nem figyeltek az itt szigorúbban értendő 20-80%-os értékek között tartandó SoC (State of Charge, azaz töltési szint) értékre vagy sokat villámtöltötték a modellt. A Leaf ugyanis CHAdeMO szabvánnyal tudta akár 50 kilowattos teljesítmény mellett magába szippantani az elektronokat – már ameddig az akku el nem kezdett melegedni, és így kénytelen volt visszább venni a töltőteljesítményt.  

AC-n persze ennél sokkal szerényebb, a korai modellekben maximum 3,2 kW-os (1x14A) fedélzeti töltő segítségével lehetett tölteni, igaz a későbbiekben már 6,6 kW (1x29A) lett a csúcs. Az első kerekek meghajtásáról egy 80 kilowattos (109 lóerős) villanymotor gondoskodik. Méretei, gazdag extralistája és sokoldalúsága miatt lehet jó választás, no meg azért is, mert több mint ötszázezret adtak el belőle, így tapasztalat és alkatrész utánpótlás is jócskán van belőle. Ára 1,5 millió forinttól indul, de átlagosan inkább 2 millió forint körül kezdődik. 

Renault Zoe 

A Renault elektromos kisautója is egész korán jelent meg a piacon – igaz, nem elsőként, hisz ott van például a nem túl erős próbálkozás a Fluence Z.E. személyében, de a Kangoo is megkapta ugyanazt a hajtásláncot. A Leafnél kisebb, míg a cikkünkben írt japán-francia triónál élhetőbb méretekkel és formával rendelkező .

Ami igazán vonzóvá tette a 2013-ban (valójában 2012. decemberében) megjelent modellt, hogy ugyan DC töltőt nem kapott, mégis egy forradalmi megoldás révén képes volt AC-n akár 22 kW-os töltési teljesítményt is felvenni – igaz, ezt az autó oldaláról leszabályozni nem lehet. A megfelelő töltőn azonban a 22 kWh-s akkuval szerelt Q210 és R240 (ahol a számok az elméleti maximális hatótávot hivatottak jelölni kilométerekben, míg a betű a motor típusát, gyártóját) alig több mint egy óra alatt etethető csurig – bár 90%-nál elkezdi erősen visszavenni a töltési teljesítményt. 

Sajnos ezekhez a típusokhoz a gyártó még mellékelt konnektoros töltőt, ami épp az egyedi töltési megoldás miatt jelentett problémát, ugyanis az egy fázisú töltés lényegében rongálja az autó töltőjét, mígnem teljesen tönkremegy vagy jobb esetben csak egy fázisról lesz hajlandó töltést felvenni hátralevő életében. 

A másik buktató lehet, hogy a külföldről frissen behozott Zoék általában bérelt akkukkal rendelkeznek, vagyis nem kerültek megvételre – így a Renault próbálta kompenzálni, csábítani a technológia iránt nyitottsággal bíró vevőjelölteket, mert ezzel olcsóbban tudtak az hozzájutni az akkor még relatíve drágának számító villanyautókhoz, ráadásul nem kellett félniük az akku degradálódásától, meghibásodásától sem. Persze amikor egy ügyeskedő cég olcsón megveszi a lízingelt akkumulátorral szerelt Zoét, aztán saját akkusként adja el, akkor egy szervizlátogatás kellemetlen meglepetéseket tartogathat a mit sem sejtő aktuális gazdának. Ebből a típusból is szép eladási számok jöttek össze: csak Európában több mint 380 ezer példány talált gazdára, így bőven van választék. 

Használtként a leggyakoribb az alacsony árkategóriában a Q210, amely 8-10 évesen 150 kilométer körüli reális hatótávval rendelkezik. Ezzel ugyan nem jutunk túl messze, viszont szinte bárhol feltölthetjük nagyjából egy órán belül. A Zoé ára 2,7 millió forinttól indul, azonban 2,8-ért már egész sokat lehet találni belőle. 

⚡️GYIK

⚡️1. Mire jó egy olcsó elektromos autó?⚡️

Az olcsó elektromos autók ideálisak rövid távú közlekedésre, zsúfolt városi környezetben, 1-2 személy folyamatos szállítására. Fenntartási költségeik alacsonyak, kevésbé bonyolultak, és kevesebb meghibásodásra hajlamosak.

⚡️2. Miért válik egyre olcsóbbá az elektromos autó?⚡️

Ahogy telik az idő, a villanyautók öregszenek, nő a futásteljesítményük, és ezzel együtt csökken az áruk is a használtpiacon.

⚡️3. Miért tartozik ez a három modell egy csoportba?⚡️

Mert ugyanarra a technikai alapra épülnek, azonos konstrukcióval rendelkeznek, csak más márkanév alatt forgalmazták őket.

⚡️4. Milyen a hatótávjuk jelenleg?⚡️

A kezdeti 105 km WLTP-hatótáv mára kb. 70–80 km-re csökkent az akkumulátor degradációja miatt.

⚡️5. Milyen extrák találhatók bennük?⚡️

Nagyon alapfelszereltségűek: klíma, központi zár, elektromos ablakok – ezek számítanak extrának.

⚡️6. Mennyibe kerülnek használtan?⚡️

Kb. 1,4 millió forinttól indulnak, 1,8 millió körül már nagyobb a választék.

⚡️7. Mikor került piacra az első Nissan Leaf?⚡️

2010-ben jelent meg, és 2017-ig gyártották az első generációt.

⚡️8. Milyen akkukapacitásokkal érhető el?⚡️

24 kWh és 30 kWh kapacitású akkumulátorokkal kapható. A nagyobb akku kb. 200 km hatótávot biztosított újkorában.

⚡️9. Milyen töltési lehetőségei vannak?⚡️

Villámtöltővel (CHAdeMO) akár 50 kW-tal is tölthető, AC-n kezdetben 3,2 kW, később 6,6 kW-os töltés is elérhető volt.

⚡️10. Mennyibe kerül használtan?⚡️

Ára kb. 1,5 millió forinttól indul, de inkább 2 millió körül található nagyobb választék.

elektromos autók,legjobban várt elektromos autói,2025 legjobban várt elektromos,audi q6 e tron,km es,vezetési élményt,
A legjobb elektromos autók 2025-ben

Ha még mindig úgy gondolod, hogy az elektromos autók nem tartoznak az új autók piacának fő áramlatába, gondolj csak bele: 2024-ben majdnem minden ötödik új

Paraméterek

Alapvető
Elérhetőség
Elérhető
Márka
Autómárka
Ülőhelyek
Ülőhelyek
Kivitel
Body
AC töltés
Charge power
Szegmens
Szegmens
Hajtás
Összkerék
Biztonsági besorolás
Biztonsági besorolás
Becsült ár
Becsült ár - slider
Becsült ár - inputs
Ft
Ft
Távolság - slider
0 km700 km
Gyorsulás - slider
0.0 mp23.0 mp
Gyorstöltés - slider
0 km/h1.400 km/h
Max sebesség - slider
0 km/h330 km/h
Akkumulátor kapacitás - slider
0 kWh125 kWh
Fogyasztás: - slider
0 Wh/km330 Wh/km
Vontatás - slider
0 kg2.500 kg